56. cer 'PEN' = cerita pendek.. lol~

Assalamualaikum and Very Good Day Readers..


Ahlan..!

Just feel wanna update this blog. Tapi tak tau nak cerita ape. Hrmmm...let's check it out.

1) Tetamu Allah..
My dear readers.. Alangkah sebak dan sayu hati ini tatkala ku turut sama menghantar mak cik ku ke Kelana Jaya tadi ptg. Okay tgh mood nak berbahasa kebangsaan. Underlying nak sahut seruan kerajaan. Don't be mad of if I campur2..huhu. Ala da xjadi nak feeling2 n touching2. uhuk3.. 


^_^
Mate..! seriously xtau kenapa seusai pihak or pekerja tabung haji memasang talbiyah terasa sayu dan sebak. Hati ini bergetar, romaku tegak berdiri, serasa diri terpanggil dan dipanggil. Masya-Allah. Sesungguhnya Ya Allah sampaikanlah aku kepada-Mu dan berilah aku kesempatan untuk aku menjadi tetamumu di Mekah. Aku xtau nak gambarkan perasaan aku ketika itu. Kalimah2 dan bait2 talbiyah benar2 menyentuh nuraniku. 


lafaz talbiah.. :)

Labbaikallahumma labbaik
labbaikalasyari kala kalabbaik
Innalhamda wanni'mata lakawal mulk
lasyarikalak..

Hamba Mu datang menyahut panggilan Mu, Ya Allah hamba Mu datang menyambut Panggilan Mu
Sesungguhnya segala puji-pujian dan nikmat dan kerajaan adalah kepunyaanMu, tiada sekutu bagi Mu.


It's soooo touching.. :') Ya Allah panjangkanlah umurku, sampaikanlah aku kepada-Mu, bukakanlah rezeki untuk aku ke sana. Insya-Allah.

Erm.. gitula ceritanya. But it's not seem reach to the ending of the story. 

Meh nak story sket. Tadi aku kira my first experience g anta orang g haji kat Kelana Jaya. Dulu masa my parents g, aku just hantar kat airport kepala batas jep. Tak dapat nk anta smpai ke KL. Time tu aku form 2 and sekolah xcuti. Tadi Alhamdulillah berpeluang la g anta mak cik aku.

Semoga makcik n pakcik aku mendapat haji yang mabrur dan semoga Allah permudahkan urusan mereka. Meraka tinggalkan semuanya di sini hanya semata-mata menyambut seruan mu Ya Allah. Mereka tinggalkan anak2, pekerjaan dan harta benda. Selamat jalan mak ndak n pak ndak. Semoga selamat pergi dan selamat pulang. Semoga mendapat haji yang mabrur. Insya-Allah.

Kesian aku tgk anak bongsu makcik aku. Mula2 nampak ok. Tapi bila makcik n pakcik aku masuk dalam dewan terus menangis. Ye la kan berpisah jauh ngn parents dan belum tentu dapat balik atau pun tak. Sape xsedih. Semoga kau tabah adikku.. :) Insya-Allah, Allah ada untuk mejagamu. :)

Dan... bilakah aku akan menjadi tetamu Ya Rabb.. Hanya Engkau yang Maha Mengetahui. Moga sampailah hajatku ini.. Amin Ya Rabbal 'Alamin.

2) PTPTN

Mate..! Korang mesti penah dengar kan singkatan ni. Tipu la klau xpenah kan unless korang budak bijak xmain ar PTPTN neh. Korang sume stok2 JPA, MARA, bla..bla.. PTPTN ni utk org2 cam aku jer. :D

I'm pissed off kat PTPTN.. Tapi malas la nak cite sebab citenye pjg. To be short korang klik la sini and aku nak HIGHLIGHT bullet no 5 tu okay..!

Korang yang sememangnya sangatlah rajin klik dan membaca mesti korang tertanya2 kenapa..??????????? Owh banyaknye Q mark. Okat let's me explain briefly jep sbb xlarat nak cite.
Parents aku ni adela rezeki sket nak bayar rite after aku abis blaja aritu n settle sume within 6 months. G la PTPTN yg duk kat 'ceruk tok kun' tu  (mode sgt geram ok!) nak discuss. Tpi staff yg 'tinggi' budiman dan 'tersangat' berbudi bahasa suh kiteorg balik sbb diaorng xproses lagi.  Weh dahla nak g PTPTN tu susah..! parking plak limited..! dtg jauh2 inikah resultnye..????! 

Kiteorang mmg nak byr sblom korang proses sbb nak elak bayar charge perkhidmatan korang..!!!! kalau da korang proses watpe. Baik kami xyah dtg. Mesti korang xfaham cite aku kan3..haha.. Hanya budak2 PTPTN jep yg paham. I told u. So end of the story sbb kalau aku cite lg pun korang mmg xkan faham. So guys let it be jela. If aku rase nak cite lagi aku wat entri khas tuk ni..! Skrang mmg malas nak cite pjg2 n marah2. Biarla sume reda sket.

3) Guilty..

  • Responsible for or chargeable with a reprehensible act
  • Showing a sense of guilt

Okay let take the 2nd meaning. It's all about sense of guilt. Hurmmm... Why..??!

Sebab kawan2 aku ajak bergembira weekend ni since cam ramai yg available kat KL include aku la tu. tpi2.. seriuosly said that i'm not into dat events. I'm not in da mood of hanging out or spend time togther wif them. Bukan sbb aku xsuke. Tapi sbb 1001 reasons. hehe..

Friends..! (dedicated to all of u guys if all of u read accidentally)
Sorry sangat2. Aku mmg tak tau nak express cane feeling aku skrng. Aku bukan xnak join korang. Tpi i really can't do like that. Possible x if aku ckp sbb i'm like a looser..???! fuhh.. such a big word. Ok la aku sebenye rase xseronok, xgembira, sedih, risau segala la sbb aku skrng stil lagi menjadi pengaggur tegar..! Korang ok la da keje, da ade duit, pakwe pun da ade..hahaha..part yg last tu saje la kan..;p

Aku ni....... keje blom, duit pun mengharapkan belas ihsan parents, hutang ptptn lagi. korang JPA. xyah susa2 nak pk utang pas blaja. Aku... :( Aku harap korang paham la ye. Aku xley nak switch mode bg hepy. Yes..! I'm expert in 'pretend'. But this time.. no.. i really can't be pretend and unable la beb.. Skali skala nak gak layan perasaan kan2.. hu3. 

Ape pun aku xkisah if korang proceed je plan hujung minggu korang tu ye.. :) if panjang umur, ade rezeki n dgn izin Allah dapatla kite spend time together2 lagi. Insya-Allah.. :) Okay ye frens. aku da explain kat sni.harap korng paham la ye eventhough aku xdela explain details sgt. Takot details sgt nanti ade plak yg touching. Haha.. gile perasan kan. Ape pun sorry once again..!! Asif. :)

4) Ending

Rasanye da byk words dalam entry kali ni though aku ni bukan amik degree literature or bahasa. Tapi kalau da stat cerite tu macam org amik PHD sastera. (pergh perasan tol)..haha. Rite mate.. till we meet agin in next post. Insya-Allah.. :)

Thanks for reading..
Take care.. (^_^)

p/s: aku tuka layout lagi.. xyah ckp aku da tau.
selagi xjumpe yg btol berkenan di hati selagi tu aku nak tuka..lol~
--still under construction~

Ma'assalamah wa ilal liqa'..:)

Comments

Most Favor

109. Isu KFC

119. Khalidu Bil Quran

163. Panduan Temuduga DPLI-SR j-QAF Ambilan 2013

115. Pig and Its Derivatives

182. Ahmad Nusairi Wildan Syurga Abi dan Ummi :')