68. Pabila IMAN itu tipis.. :'(

 
Assalamualaikum and Very Good Day Mates..!


Today feel free to updates this blog again. But don't waste ur time by reading this. This post serious 'bullshit' ramblings. Please ignored. Mind this warn..!

(again this post just for me that already chronic..! So DON'T READ)
 
Mates..!

Lately ni perasaan n hati aku terasa kosong. Zero ok. Serius aku xtipu. Aku pun xtau la kenapa boleh jadi macam ni. Hati aku rasa sunyi and aku betul2 dah bosan dengan life aku sekarang. Astghfirullah.. berdosakah aku punyai perasaan seperti ini..? Apakah aku ini hamba yang terlalu kufur nikmat..? Ya Allah bantu dan bimbinglah hati hambamu ini.

Aku terasa semakin jauh dari-Nya. Aku jadi hamba yang hampir putus asa. (bukan hampir tapi almost n dah putus asa). Aku dah tak harapkan apa-apa lg. Aku dah malas nak apply keje. Sbb aku rase slagi ko xde ‘kabel’ tak payah harap la ko nak dpt keje. Am I right. Oh hidup boleh tak jgn menyusahkan org..????!!!!!!!!

Peeps..!

I need your help, advices and please share with me some wisdom. Menyesal ke aku xapply Masters aritu..?! Ahhhhhhhhhh.. aku btol2 xtau mcm mana aku nak express hati and perasaan aku rite now..! Mates..! what should I do..?

Sukar untukku mendapat pekerjaan. I do regret sebab terlalu letakkan harapan yg sgt tinggi masa interview SIRIM aritu. Huh..! tahlah. Bila org ckp mungkin ada yg lebih baik kot, bukan rezeki ko lg, mungkin ada hikmah.. bla..bla.. All of those words da tak bole masuk dalam kepala otak aku ni lg..! serius.. aku xtau knapa aku mcm ni..!!!!!!!!!!! it’s weird. Argggghhhhhhhh. Aku sgt pelik knape kawan2 aku sng sgt dpt keje..????? Aku betol2 rase cam looseeerrrrrrrrrr. Oh am i..???????????!

Aku sgt sedih. Hati aku, otak aku ni mcm2 yg aku pk. Aku serius xtau nak ckp cane. Kadang2 apa yg ada dlm hati kita xsama apa yg kita tonjolkan. Lately ni aku admit, aku asyik terperap dlm bilik je. Aku rasa aku dah jd terlalu sensitive. Air mata tu tpu ar kalau xjatoh..! Sekeras-keras hati aku ni pon tau gak menangis. Hrm.. tahlah. Aku pun dah xtau cane aku nak express lg. Hanya Allah yg tau apa yg aku rasa skrng.

Betapa teroknya life aku sekarng. I swear I never lied..! Ari2 aku bngun subuh pastu aku tido je. Smpai berjam2 oh. Shit..! Ape nak jd aku pun tak tau. Dgn harapan hari tu cpt berlalu. Aku dah bosan yg tak tau nak wat ape lg kat umah..! Org ckp mmg la senang. Best la dok rumah. Oh mmg heavens la sgtttt!!!!!! O behaves your word and behaves yourself okay..!

Sekarang keje aku mkn tido je. Nak layan tenet pun lembap cm siput ba……..**. Ish2.. bawak2 la mengucap. Istighfar la byk2. Uhuk2. ): Hrm.. dlm lembap2 tu aku tgk la gak fb org2. Tbe2 aku jd rindu plak time stress bagai mse blaja dulu. Dan I realize something tibe2. Byk sgt benda aku khilaf, aku alpa, aku silap. Hrm.. dan sekarng bila aku sedar sumenya sudah terlambat. Allahuakbar.

Tertanya-tanya pd diri aku sendiri. Apakah masih ada peluang untuk aku betulkan kesilapan lalu..? Dosa yang semakin hari semakin menyesakkan. Dosa silam + dosa semalam + dosa hari ini + dosa2 akan datang.. Oh.. tertanggung kah aku..?! Dapatkah amalan aku ini menampung segala perbuatan jahat, maksiat, buruk yg aku lakukan secara sedar atau pun tidak..?! 



Ah aku perlukan tarbiyyah hati. Perlukan teguran, perlukan semangat yg semakin hilang. Keyakinan yg semakin menurun. Iman..? Ya iman yg semakin tipis. Allah.. bantula hambamu ini.

Terkadang aku malu sendiri… bila iman itu tinggi bersungguh2 aku melakukannya, tpi bila iman itu tipis.. masha-Allah. Aku malu sgt. Layakkah aku meminta pada-Mu lagi ya Allah..? Sedangkan aku sedar terlalu byk suruhan-Mu aku lengahkan. Astghfirullah.. huh.. Tahlah..

Hanya satu harapanku moga Kau tak palingkan hati ku ini dari kebenaran setelah Engkau beri petunjuk dan hidayah-Mu. Sesungguhnya Kau yang membolak balikkan hati manusia. Allah. Kaula Maha Besar. Kau berilah aku kekuatan untuk aku hadapi hidup yg hanya sekadar persinggahan ini. Kau kuatkanlah keyakinanku, teguhkanlah aqidahku ini ya Allah. Biar pun aku sedar byk yg aku lalai dan alpa, hanya pada Kau sajalah ya Allah tempat aku mengadu.. :’(
“Allah humma innaka ‘afuu ’un karimun tuhib bul ‘af wa fa’ fu ‘anni” Ya Allah, Engkaulah Tuhan yang sangat suka mengampun, ampunkanlah dosa-dosa ku. 

Bila iman aku semakin tipis... Allahuakbar..! :( :( :(


"Sesungguhnya di dalam tubuh terdapat segumpal daging, jika ia baik maka baiklah seluruh tubuh, dan jika ia rosak maka rosaklah seluruh tubuh, ketahuilah itulah hati".
(Hadits muttafaq alaih dari Nu'man bin Basyir)


p/s: post ni untuk diri sendiri yg tengah parah..
quote this," jangan terbang tinggi nanti jatuh parah"
for me, lots of hidden meaning in this quote..

p/s: don't waste ur time to read this post.
if accidentally u raed, do pray for me..please..


Ma'assalamah wa ilal liqa'..

Comments

Most Favor

109. Isu KFC

119. Khalidu Bil Quran

163. Panduan Temuduga DPLI-SR j-QAF Ambilan 2013

115. Pig and Its Derivatives

182. Ahmad Nusairi Wildan Syurga Abi dan Ummi :')