119. Khalidu Bil Quran

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamu'alaikum and Very Good Day Mates...!


Ahlan...!

Salam Ramadhan and happy fasting day. Sedar atau tidak kita sudah masuk fasa kedua bulan Ramadhan di mana fasa keampunan. Di mana yang kita sedia maklum Ramdhan: Awwaluhu rahmat wa ausatuhu maghfirah wa akhiruhu itqan minan nar. 10 Ramadhan pertama adalah rahmat, 10 Ramadhan kedua ialah pengampunan dan 10 Ramadhan yang terakhir dijauhi daripada api neraka. Allahu akbar..!

Sama-samalah kita rebut peluang untuk mendapatkan keampunan daripada Allah atas kesilapan, kekhilafan serta dosa-dosa lalu. Allah. Semoga Kau ampunkan hamba-Mu yang lemah ini. Ameen. :')

Sahabat yang dikasihi sekalian,

Atas beberapa sebab, buat masa ini blog ini telah dibekukan untuk seketika. Bermakna hanya saya sahaja yang boleh membaca. Saya privatekan atas sebab musabab yang tertentu. Hehe. Jangan risau satu hari akan saya public kan balik. Kalau tidak, tak adalah perkongsian yang boleh saya lakukan. Kan3.. :)

Sempena bulan Ramadhan ini, seperti mana yang anda semua maklum, merupakan bulan turunnya Al-Quran dalam bulan ini. Jadi, tiba-tiba saya terdengar lagu ni dan rasa nak share dengan antum dan antunna semua. Jom sama-sama kita dengar dan hayati.. :) 

Khalidu Bil Quran





Khalidu Bil Qur`ani Huwa Imamuna
`Ala Hidayatillahi Amitna (2x)

Kalamu Rabbina Hidayatuna
Atohu Jibrilu `Ala Rasulina (2x)

Kalamu Rabbina `Ala Nuril Musthafa(4x

Kekalkan Al Qur`an Sebagai Imam Kita
Moga Kita Mati Di Dalam Petunjuknya (2x)

Kalamullah Hidayah Bagi Kita Diberikan Jibril Kepada Rasul Kita(2x)

Wallahu'alam. Semoga saya mampu untuk terus istiqamah dalam membaca, memahami, mengamalkan dan menyampaikan sekadar yang termampu. Allah..!

Sampai di sini dulu. Moga bertemu lagi di lain entri atas izin-Nya. Insya-Allah. :)

Thanks for reading,
Take care and Happy Fasting... (^.^)

Ma'assalamah wa ilal liqa'...:)

Comments

Most Favor

109. Isu KFC

163. Panduan Temuduga DPLI-SR j-QAF Ambilan 2013

115. Pig and Its Derivatives

182. Ahmad Nusairi Wildan Syurga Abi dan Ummi :')