24. cerita tentang hati..(",)

Bismillahirrahmanirrahim.. 
Assalamulaikum and very gud evening to all of u..

Rse2nye dah lame tak coret rahsie hati di sini.. erk??? pnah ke aku cte pasal rahsia hati.. hehe.. tbe2 de mood nak cite sal diri aku.. rse dh lame tak post pe yg terjadi kat aku within few weeks ni.. tpi obviously la x penting pun.. tpi tak kisah la kan aku nk gak luah pe terpendam kat ati ni.. x salh kan2.. kalu korang rse post ni x bermanfaat (of course not la) just ignore.. sje2 je rse nak menulis n merepek2 sket.. huhu.. 

Ape ek nak cite dulu.. ok la 1st of all nak cite sal FYP aku.. skrng ni aku pnye fyp ni leh dikatekan 80% kot complete.. tnggal esk poster exhibition will carry 15% marks pastu ari jum anta hardcover repot.. Alhamdulillah.. syukur tak terhingga pada-Mu ya Allah atas kekuatan, kemudahan, kelapangan serta ketabahan yg kau kurniakan pd hambamu ini dalam menyiapkan fyp aku even mse awal2 dlu cm stress bagai n mcm2 lg la.. tpi akhirnya aku manage gak siapkan.. tp smlm ade la sket m'spoilkan idup aku.. sbb pe sbb dpt msg dr svpvisor suh preserve algae.. ble dpt msg tu cm adeh bosan gle nak masuk lab lg.. xde perasaan btol.. tpi td Alhamdulillah dlm2 xde perasaan tu aku wat la gak.. gne method pling snang nak mati.. separate supernatant n product masuk dlm freeze -30 degree C..hahaha.. nasibla.. aku nak gak try preserve gne 1 lg method.tpi cek chemical unavailable.. so tu je la cre yg ade dr x preserve langsung kan..huhu.. rse besalah gk aku klu rosak or mati.. rm 200 tu bli algae tu.. sorry sir klu algae tu x leh further use.. tu je cre yg sy de tuk preserve.. nak wat method lain xde chemical..huhu.. cpt2la sir proposed tajuk bru tuk gne algae tu plak.. hehehe.. ok la stop talking bout fyp.. pnat dah dengar..

next pasal ape ek.. ok aku nak ckp sal persahabatan aku..huhu.. slame aku blaja kat uia ni aku nak ucpkan terima kasih tuk sahabat2 perjuangnku--- syahid, bieha, mamash, epy, anim, fuhairah n farah.. ni la kawn2 aku dr matrik smpai main camp.. undeniable la klu sometimes tu ade gaduh2, terase2, x puas ati.. but everything aku dh reveal kan mse mlm kte mkn2 tu.. so xde pe yg tertinggal di hati ni.. semuanya dah abis n 0-0.. ape yg boleh aku ckp thanx 4 being my frends dlm sush maupun senang.. korang ter'BAEK' !!! maaf salah silap klu de yg sengaje or x sngaje.. smoga ukwah ini hingga ke akhirnye.. 4 days more to go.. sayu hati ni nak berpisah ngn korng.. tpi itulah adat bertemu pasti ada perpisahan..hnya kenangan serta doa mampu kuiringkan.. =) pastu sahabat2 pling aku syg gak of course rum8 aku.. iman, amy n tim.. korng mmg terbaik.. aku syg korng.. kite sme2 1 blik ngn iman 3 thn, amy n tim 2 thn.. aku hargai persahabatn yg korng hulurkan..i'm gonna miss u guys.. (^_^). then time kasih aku ucpkan pd rakan2 seperjuangan BIO-tech ku.. 3 thn dlm bio korang mmg best.. walupun korng pnah boikot aku n biha tanpa sbb.. hahaha.. kiteorg teringin nak tau ape sbb korng cm x puas ati ngn kiteorg..pe pun kenangan bersame korng xkan ku lupakan.. semangat yg korng berikan tuk fyp, pelajaran, exam n mcm2 lg.. salah silap korng aku dh padam.. harap2 korng pun leh maafkan aku ye..hehehe.. finally.. aku nak tribute lots of apology n trillion of tq for all my frens yg aku xtersebut dlm ni.. byk sgt smpai x tersebut..SEMUSIM BERSAMA KALIAN SEUMUR HIDUP TERASA.. (+_+)..

ala aku dh sedih.. esok ade poster exhibition.. sume dak engin batch 053 akan berkumpul di CAC.. hopefully sok adelah kenangan terindah sbb dpt kumpul rmai2.. all da best for da poster exhibition for tomorow.. present la smpai examiner luar tu fhm pe project korng wat.. hnya korng je tau pe yg korng wat kan2.. hehe.. 

byk plak aku merepek arini kan.. nasibla.. aku rse nak coret kat sni.. em pas blaja ni pe aku nk wt ek.. serius aku nk keje.. ape pun bergantung la pde rezeki.. aku harap ade la peluang tuk aku menceburkan diri dlm keje.. insyaAllah.. Ya Allah kau murahkanlah rezeki ku.. aku nak bantu n balas jase mak ayh aku yg tak terkire.. aku syg kalian.. kalian adalah permata hatiku.. tribute to my parents.. jasa2 kalian, pengorbanan serta kasih syg kalian hanya Allah yg mampu membalasnya.. Ya Allah jadikanlah aku ank yg mengenang budi, mendengar kata ibu bapa, jadikanlah aku insan yg tidak membebankan ibu bapaku serta org lain.. sesungguhnya hanya pada-Mu aku bermohon.. selamatkanlah ke dua ibu bapaku serta kaum keluargaku dunia dan akhirat.. bahagiakanlah mereka serta kasihanilah mereka seperti mana mereka mengasihani ku waktu kecilku.. really loves both of u mama n abuyya..Trillion appology and thnx for da supporting.. Maafkanlah salah silap puterimu ini seandainya aku tak bisa membanggakanmu.. tetapi aku dah sedaya upaya berusaha.. hnya ini yg mampu ku hadiahkan untuk kalian berdua.. 2ND CLASS UPPER.. =')..


serius aku dah sedih n sebak.. aku xtau nak ckp pe lg.. aku dh nak meninggalkan uia yg byk mengajar aku erti hidup.. jatuh bangun sebagai pelajar, sedih serta gembira sebagai seorng wanita.. serta mengajar aku erti hidup ari esk.. insya Allah.. biarpun masih byk yg xsmpat aku grab kat uia ni sekurng-kurngnya disinilah aku belajar erti manjadi seorg insan.. =) 

aku rse dh tak tau nk ckp pe lg.. serius aku speechless skrng.. even aku bkn berckp tpi menulis je.. huhu.. byk lg yg ingin aku perkatakan tntg hati dan perasaan.. tpi aku rse aku stop je la kat sni dlu.. ade mse n mood aku smbung lg.. semoga aku menjadi org yg lebih tabah dan sabar dalam menempuh hidup pada ari2 mendatang.. insyaAllah..do pray for me guys.. =)

Ma'asalamah wa ilalliqa'.. (",)

Comments

Most Favor

109. Isu KFC

119. Khalidu Bil Quran

163. Panduan Temuduga DPLI-SR j-QAF Ambilan 2013

115. Pig and Its Derivatives

182. Ahmad Nusairi Wildan Syurga Abi dan Ummi :')