28. Wedding here and there

Bismillahirrahmanirrahim..

Erm today... dlm mood nak tulis dalam BM plak.. Actually aritu aku dh tulis byk2 tuk post something kat dlm blog ni tpi tbe2 hilang sumenye..cis penat type panjang2 n perah otak menaip..hampeh.. (mode x pueh ati). Anyway dah lama rasanya x post sumting kat sni.. sbnye nak post tpi bile nak log in masuk blog ni terrrrAMAT lah sush.. maklumla duduk kat kawasan kg ni mmg payah betul nak dpt line.. speed bb mmg slow tahap kura2 class 57..hahaha... ape aku merepek tah..

Ok la to be honest la kan aku xtau nak share apa tuk post kali ni.Otak tak nak menyumbangkan idea2 bernas n bermanfaat.Lebih kepada merepek yg bukan2 jep..haish.. (try to think..hrm..hrm..) Rite first of all nak wish tahniah n congrats kat kawan2 yg telah selamat diijab kabulkan n mendirikan rumah yg bertangga..huahua.. (mode senget).Ok2 serius.. Tahniah wat Faridah(my scholmate sek ren)&suami, Tasnim(scholmate sek men)&suami, sy. rokiah(coursemate kat uni)&suami, ishraqi(kulliyyah mate..hahaha.. ade ke term ni.. belash sudey)&isteri.. Semoga mahligai n tali pernikahan yg korang bina kekal hingga ke syurga, bahagia dunia akhirat n diberkati Allah..insyaAllah..  

Second.. special congrat to my dearest best prend SYAHID n MAMASH atas tali pertunangan kalian.. semoga cepat2 kawen.. sory k x dapat g majlis korng..ape pun sume dh selamat n berjalan lancar..semoga ikatan pertunangan kalian hingga ke jinjang pelamin..Aminn.. (weh doa2 la kat aku plak wey + carikan calon skali) hahaha.. lebih la plak.. Anyway i'm sooo hepppyyyy for both of u.. (bile turn aku..sob..sob.. pk 2 saat).. ok dah 2 saat, minggu dpn aku plak..hahaha..ape la aku ni merapu x abis.. Aku mmg la nak kawen kan.. sape xnak.. tpi mungkin belum berjumpa ngn 'adam' yg diciptakan untukku menjadi rusuk kirinya.. huhu.. (kini aku pasrah..lalala~) ok la xmo melalut lagi.. Honestly aku xde calon yg sesuai..(opps bkn promote diri).Gamba2 di bawah adelah gamba bestfrend aku yg dah selamat bertunang.. tahniah guys.. (sorry ye ter'expose' gamba korang).. hehehe.. tpi xpe kan sbb for sure blog aku ni xde sape pun tau.. just me, me n me.. hehehe..



Erm... lg pe lg ek nak tulis.. idea2..sile la datang.. Actually aku skrng jd penganggur terhormat..kat umah mkn tdo mkn tdo... tdo mkn tdo mkn..uish.. abihla super duper gemok~ huhu.. serius aku skrng cm org x berwawasan.. xtau pe next step.. cane nak rebut peluang neh..xkan nak tunggu keje dtg bergolek syg oiii.. klu xusaha apply..apa da.. ok2.. insyaAllah pas dpt full transcript ni InsyaAllah aku akn lebih serius tuk meng'apply' keje.. xmo main2 dh.. klu x ari2 gado ngn mak aku..huhu..ampun mak ayah.. aku ni asyk mengabiskan boreh je..bkn reti nak g cari duit..sob..sob.. 

Eh kejap2... ckp sal keje ni ape aku nak keje..Sigh.. Ok aku amik course BIOCHEMICAL-BIOTECHNOLOGY ENGINEERING..Pade 'pendapat'an korang eh silap.. pada pendapat korang pe aku leh apply ni??? jawab2... weh ko yg blaja ko la yg tau pe ko nak keje..huhu.. Ok la aku minat more to enviroment la.. klu bab molecular,cell2 n culture2 ni kureng minat maa... tambah2 cloning2 ni..oo mangai..lg la aku xberape nak minat.. tpi kan asalkan yg berkaitan ngn bio je aku taram je apply..hoho.. sbb aku percaya..

boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui...[2:216].

So skrang aku bertawakal n berserah.. Allah knows best.. (^_~).. 
Tp kan..tpi kan.. (eip ade tp2 g)..Erm.. intention nak sambung blaja pun ade gak.. so.. mane satu ni pilihan hati.. apa pun semoga Allah berikan aku pilihan yg terbaik.. chewah cm nk pilih bakal suami plak..hakhak.. poyos ngos.. xoxo.

Ok la guys.. aku rase byk betul merepek melalut post aku kali ni..maybe otak aku skrng xbetol kot..Between sok aku nk g KL.. amik full transcript.. UIA here I comeeeeee... hehehe.. excited tu nak g uia terchenta..huahua.. anyway aku kat KL smpai ari ahad.. Ahad kene blk la sbb nak g mkn kenduri sedare mare sebelah nenek aku ank die kawen..weh ape ni..aku pun pening..tpi yg penting ade la pertalian darah.. tpi xtaula cne secare bionye..xsempat wat experiment lak..hehehe..lupe lak nak ckp kenduri kat Ipoh.. so alang2 dr KL singgah la mkn kenduri.. Ok la xpenting pun.. tpi nk suh korng2 doakan perjalanan aku n family selamat pergi n selamat pulang ye.. hehehe.. tq2..

Eh klu x salah td aku dh nak stop menaip.. ni ade je lg bait2 yg bosan aku taip..hehehe.. Ok2.. seriusly kali ni aku dh nak stop.. till we meet again wif more beneficial post..i hope so.. pen off..lighting off, laptop on..eh off.. daa~ Ma'assalamah wa illalliqa.. (^_^)

Comments

Most Favor

109. Isu KFC

119. Khalidu Bil Quran

163. Panduan Temuduga DPLI-SR j-QAF Ambilan 2013

115. Pig and Its Derivatives

182. Ahmad Nusairi Wildan Syurga Abi dan Ummi :')