37. Kenangan.. (^_~)

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum and Salam Sejahtera to all of you..


Bertemu lagi kita di entry yang baru. Bersyukur dgn nikmat iman dan islam yang masih dikurniakan-Nya dalam menjalani kehidupan sehari-harian kita sebagai hamba-Nya. Pertama-tamanya rajin kan tuan blog ni update. Hari-hari pun ade post baru.. (ceh masuk bakul angkat sendiri..). Hehehe.. besela tu.. ;p


Ape plak kali ni aku nak kongsi ngn readers eh.. Klu tgk tajuk adalah KENANGAN. First time tu wat tajuk dulu baru tulis. Kalau tak aku ni jenis yang tulis dulu baru nak letak tajuk..hehehe.. terbalik plak kan3.. nak wat cane lg dah mmg pe'el aku cmtu. Kalau tak, tak dela bace paper stat dr belakang. wink2..


Ok la let us straight to the point. Td ckp nak tulis sal kenangan tpi intro je dah lebih. Haish ape la. Ape nak cite eh sal kenangan ni. Hrm2.. tadi aku rase banyak sgt nak kongsi2 kat sni sal kenangan aku. Tpi nape tbe2 jd xtau nak stat dr mane. Ha tngk2 punyala nak update blog.. pastu create satu topik last2 xtau pe nak tulis. Nampak sgt la kekeringan idea telah melanda tuan punye blog ni..sigh..

To be honest aku dpt ilham nk story sal memory ni ble blog walking.ngee.. ble tgk diaorng cite sal zaman2 paleolitik segala teringat zaman2 aku sekolah dlu. Aku ni mse kecik2 means sek ren tu aku mmg boleh dikatakan pandai la gak. Dr darjah 1-6 aku ni kire top 10 la.. ecece.. perasan la plak. Tpi xtpu mmg aku dlu palg corot pun aku pnah dapt no 10 dlm darjah. Nama aku plak dh di'list'kan sek tuk dpt 5A. Cam harapan sek gitu..;p Tapi Allah sebaik2 perancang of course. Unfortunately aku dpt 4A je.Huhuhu.. Time tu aku sedih la gak. Tpi nak wat cane ade la hikmah di sebalk sume ini.. ;)


Pastu aku ni xde cite2 sgt pun nak further SBP ke ape. Maybe aku ni sek kat kg so xdela open sgt sal asrama2 penuh ni. Yg aku tau aku nak g sek agama. Tu je. Pastu Alhamdulillah aku dpt masuk sek agama kat negeri aku gak la iaitu Sek. Men. Keb. Agama (P), Kangar. Sek agama ni pompuan je sume yela name pun pompuan kan3. Mase masuk sek agama ni pun aku still cm blur2 la xde impian pun nak masuk sbp ke, mrsm ke ape. Just tau aku dah dpt masuk sek agama and aku stay at that school sampai form 5.. ;)

Masa kat SMKAP ni aku cm bese2 la. Opss aku tak duk kat hostel. Aku ni budak harian sbb parents aku pun capable lg nak amik n anta aku..hehehe.. Masa kat SMKAP byk yg aku pelajari. Tentang ilmu dunya wal akhirat la of corse. Tapi aku xtau nape xde sgt sweet memory kat SMKAP ni. Aku xtau la ape aku nak cite. Sbb aku kat sek pun just student bese2 je. Tak femes, xaktif, pengawas pun bukan. Sekadar seorang pelajar biase jep. Tak dikenali sgt. Tambah plak aku ni jenis xrapat pun ngn cikgu2. Sume cikgu bese2 je aku rase. Tapi aku nak senaraikan cikgu yang aku suke start form 1. Hehe..

1) Allahyarhamah Cikgu Latipah ~

cikgu latipah ni sgt la best tyme ngajar. sgt baikkkkkkkk n bersifat keibuan. xgrang pun. aku suke sgt. Die ajar aku math. Die ajar pun faham. Sgt2. Dari situ la aku suke math smpai skrng. Kalau korang nak tau aku suke subjek yang bernama Matematik..;) Tpi2.. die dah xde skrang. Allah lebih menyayangi beliau.sob3x.. Terima kasih cikgu. Semoga Allah saja yang mampu membalas jasa cikgu selama ini. Segala tunjuk ajar cikgu sangt sy hargai. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh cikgu. Al- Fatihah.. ;(


2) Cikgu Aisyah ~ 
wawa.. nape aku suke die even die ni sgt garang orgnye.. hehehe.. serius xtpu. Klu masuk kelas dia jgn harap la ko nak main2. Die sgt grg orngnye.. Tpi dalam grg die baik hati. Die ajar aku Chemistry..wiwiwi.. Ape yg aku xlupa. Tiap2 kali kelas die kiteorg kene ade bku catatan sorang satu. Pastu kne jog down (betul ke aku eja ni) ape isi2 penting yg die ckp. Jangan harap la ko nak berangan ke ape ke. Klu x siap la ko. Mkn kapur tak pun merasa la buku teks kimia. wowo.. sakit tu. Tpi relevant gak die wat cmtu sbb bile aku msuk U xdela aku tercengang2 nak amik nota ble lect ckp kat dpn.hehe.. Time kasih cikgu atas tunjuk ajar cikgu. Semoga Allah sentiasa merahmati cikgu, sihat dan selamat dunia akhirat. ;)


3) Cikgu Harizahwati ~
jauh dari Sabah beliau merantau semata-mata mendidik anak2 warga SMKAP. Time kasih cikgu.Hehehe.. Die plak ngajar BM time aku form 4 merangkap cikgu clss aku gak. Die ni comel orgnye. Kecil molek n cun gtu. Die baik la n die jenis xde beza2kan student. Sbb tu la aku suke die. Believe or not mse aku add die kat fb die siap ingat aku lg. Imagine la aku yg x penah keep in touch pas kuar sek die leh ingt aku g. mmg syg la kat cikgu.Hehe..

Sebnarnya rmai lg cikgu2 aku yg xknal erti penat lelah dlm mendidik kami ni. Tpi xtersenarai la plak kan.Klu aku nak tulis sume nanti pjg la post aku kali ni. Maaf cikgu. Tapi tiap2 sorang tetap dlm ingatan aku. Kerana cikgu telah bnyk mendidik aku tanpa jemu. Kalau tanpa cikgu2 sekalian sapa lah saya..Honestly saya suke sume cikgu2 saya and saya sayang sume org yg telah mencurahkan ilmu pada sy.. ;))


Haish aku rase bosan la plak post kali ni.. Kan3.. Hrm nape tibe2 aku jadi xde idea nak sambung. Maybe mood nak menulis dh swing.. Hoho..Since otak aku btol2 dah cramp aku da x bole nak sambung g dah.hahaha.. ape je. xpela nati kalu aku ade idea n mood nak menulis ti aku sambung g pasal kenangan. jap2 relevan x tjuk aku ngn post kali ni. Ape yg kenangan tah ler.. xoxo..


Till we meet again.. Wallahu'alam.. ;)


Thanks for reading..
Take Care.. (^_^)

Ma'assalamah wa ilal liqa'.. ;)

Comments

Most Favor

109. Isu KFC

119. Khalidu Bil Quran

163. Panduan Temuduga DPLI-SR j-QAF Ambilan 2013

115. Pig and Its Derivatives

182. Ahmad Nusairi Wildan Syurga Abi dan Ummi :')