39. VT by Hilal Asyraf

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum and Peace Upon You..


Thank to the Merciful God that still give me chance to have a precious life to continue doing good things perhaps and avoid wrongdoings. Insya-Allah. Hrm2.. whats the issue for this post? heh.. guest what.. I already finished another novel. Ala2 marathon.. Plus xtdo mlm td..wuwuwu.. so tired but kegilaan membaca novel membuatkan saya tak bole nak control or stop. Rasa ingin tau pada kesudahan cite membuatkan saya berusaha bersengkang mata membaca dan membaca hingga ke akhirnye..wiwiwiwi.. (bak kata kerajaan bangsa membaca bangsa berjaya) wink2.. 

So buku ape lah yg menarik sgt tu sampai marathon bce..sanggup mengorbankan masa2 tidur ku..huhu.. Ok la kali ni nak kongsi satu lagi novel karya Hilal Asyraf. Kalau aritu saya dah baca Sinergi n sekarang saya telah membaca novel yg bertajuk VT..hohoho.. Apakah VT? dah smpai separuh buku barula tau VT tu stand for 'Volleyball Team'.. dush2.. ape la lampi betul la tuan punya blog ni.. hoho..

Buku ni lain dari yg lain la. Sebelum ni kita baca watak2 mesti ada hero n heroin tpi VT memberi kelainan.. trust me la.. Citenye berkisarkan perjuangan kumpulan bola tampar sebuah sekolah yang bernama MATRI... Penah x korng dengar MATRI? Sekolah MATRI ni kalau di kalangan warga negeri Perlis mestila korng tau kan3.. (owh saya anak jati Perlis).. MATRI sebuah sekolah agama separuh bantuan kerajaan dan separuh rakyat yang terletak di perkampungan Tunjong, Beseri.. ;)) opss lupa nak gtau.. full name: Ma'had At-Tarbiyyah Al-Islamiyah. Nama singkatan: MATRI..

Post kali ni bukan la nk membicarakan sal sekolah. Tpi sal novel VT ni. Macam saya ckp td novel ni lain dari yg lain. No watak heroin. Penulis hanya menceritakan tentang perjuangan seorng coach yang bernama Hussam yang diminta membaik pulih serta mendidik kumpulan bola tampar MATRI yang hampir saja dibubarkan oleh pihak sekolah. Pemain2 bola tampar ini masing2 mempunyai masalah yg tersendiri serta mempunyai akhlak yang xberapa elok di pandang. Sebagai seorang coach yang menitik beratkan perjuangan Islam, dia berusaha dengan pelbagai cara bagi menerapkan nilai2 murni serta membentuk pemain2 ini menjadi seorang mukmin serta pemain yang bermain dgn niat untuk memartabatkan Islam di dalam masyarakat. 

10 tahun dahulu, MATRI merupakan johan dalam bola tampar dalam MSSPs. Namun semua itu menjadi sejarah apabila mereka tidak mempunyai pewaris untuk meneruskan perjuangan itu serta mengekalkan kedudukan. Atas kegersangan itulah muncul coach Hussam di mana identitinya adalah misteri dan tidak jemu2 melatih rohani serta jasmani pemain2.. Sehingga... dan Akhirnya....... 




  Yang kuat kadangkala boleh digegarkan dengan taktik yang biasa kerana mereka sering dengan cara yang luar biasa sehingga terlupa dengan taktik yang sangat biasa



Bagaimanakah pengakhiran cerita ini? Try la korang baca. Trust me. It's sooooo interesting.. Saya xreti la nak wat ulasan buku yg kaw..kaw tu.. tpi sebagai pembaca sy suka la baca novel ni eventhough saya ni bola tampar itself x penah sentuh... apatah lg bila dgr term2 digging, spin or what so ever. No clue..tpi sebab jalan cerita yg best membuatkan saya dapat menghabiskan juga novel ni..bravo on me.. ;p

So sy recommend la korng2 baca buku ni. Sangat best.. serius xtpu. hehe.. Ok la memandangkan saya bukan la bekerja sebgai pengulas buku yg baik sy xtau nak cite mcm mana lg. Tpi if u read it by urself u can feel it. ;)

Akhir sekali, selamat membaca.. SUKAN ITU JUGA IBADAH..(^_~)..

Pen off.. 


Ma'assalamah wa ilal liqa'.. ;)

Comments

Most Favor

109. Isu KFC

119. Khalidu Bil Quran

163. Panduan Temuduga DPLI-SR j-QAF Ambilan 2013

115. Pig and Its Derivatives

182. Ahmad Nusairi Wildan Syurga Abi dan Ummi :')