41. Patah Hati


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Heh.. Rasa ter'gap' kejap untuk post kali ni kan.. Hehe. Apa pun bersyukur kita ke hadrat Allah s.w.t kerana dengan izin dan inayah-Nya dapat lagi kita diberikan peluang untuk terus bernafas dalam nikmat iman hendaknya. Semoga peluang yang diberikan ini kita guna lah sebaik-baiknya. Insya-Allah. Harapnya moga Allah pertemukan kita dengan bulan Ramadhan yang mulia beberapa ketika sahaja lagi. Rindu orang yang beriman senantiasa mengharapkan kehadiran bulan segala bulan dan moga kita tergolong di dalam golongan itu. Insya-Allah. Semoga kita juga diberikan kekuatan, kesihatan serta daya upaya untuk bertemu bulan Ramadhan Kareem dan mampu meng'islah'kan diri untuk melakukan amal ibadat sebaik mungkin dengan izin dan redha-Nya. Insya-Allah.

Hrm.. touching plak rasanya. Sebab bulan Ramadhan ni terlalu banyak fadhilatnya kalau kita alert. Pahala pada bulan Ramadhan lebih berlipat kali ganda banyaknya berbanding bulan-bulan yang lain. Ahlan wa sahlan ya ramadhan. Kami merindui kehadiranmu . Pertemukanlah kami Ya Allah dengan bulan ini serta kuatkanlah serta sihatkanlah tubuh badan kami untuk terus beramal.. ;) uhuhu.. sadis2. Hati ini tiba-tiba bergetar.. huhu..

Insya-Allah jika diberikan kesempatan saya akan menge'pos' entri khas untuk bulan Ramadhan.. ;) Sebenarnya untuk post kali ni saya xde idea nak kongsi ape. Tapi since bosan telah mengabui mata dan hati n betul2 online seriously xtau apa nak wat lg ngn internet ni, saya tertekan website nih..huhu.. eventhough mmg saya betul2 xtau nak tulis ape kat entry kali ni. Seriously I'm blank rite now.. hohoho..

Erm.. cani ke hidup saya pada hari2 seterusnya eh. Duk umah je n still xdpt keje pun lg..huhu.. tapi saya prcaya pada rezeki. Mungkin rezeki tu masih belum berpihak pada saya.kan3.. hukhukhuk.. sabar je la kan. Nak wat canne lagi. Dan yang paling penting usaha..usaha dan usaha lg untuk meng'apply' keje. Lastly.. janganlah berputus asa serta bersangka baiklah kepada Allah. Dia Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-hambanya.. ;) (mode motivasi diri..uhuhu..)..Korang penah tak terbaca or terdengar quote ni..

Kadang-kadang Allah hilangkan matahari ,
Dan dia gantikannya dengan kilat dan guruh ,
Kita menangis mencari matahari yang hilang
Rupa-rupanya Allah ingin gantikannya dengan pelangi yang indah..;)

For sure la kan korang selalu dgr. So renung-renungkanlah wahai diriku. Mungkin Allah maukan yang terbaik untuk diri mu.. Bersangka baiklah pada-Nya. uhuhu.. touching lorh... (if korang x, xpe la. tpi saya sangat terasa..hoho). Kadang-kadang aku terfikir la kan adakah kerana aku ni still x cukup usaha, berdoa n bertawakkal kepada-Nya. Mungkin n maybe.. Takut aku ada hijab yang membolehkan doa aku tak diperkenankan.. Apakah urusan aku masih belum selesai.. Adakah aku telah cukup menjaga dan menyelesaikan urusan Allah.. muhasabah3.. ;((. Ini kerana barangsiapa yang menjaga urusannya dengan Allah, Allah pasti memudahkan urusannya.. Insya-Allah.. Inilah yang dinamakan kebergantungan kita terhadap Allah. Dia akan menguji sejauh mana kita bergantung dan sentiasa bersama-Nya. Huhu..

Owh sebenrnya post kali ni ngn tajuk tu sangat panjang 'intro'nya kan3..heh..  Ait td ckp xde idea nak post pe..sigh.. Tp dh alang2 post ni kan3.. sebenrnya nak share ngn sume. Opppss before tu jgn salah faham. Patah hati not for me la. It's actually lagu lorh.. hehehe.. Dah lama cari lagu 'Patah Hati' yang dinyanyikan oleh Saujana ni.. Tapi sekarang baru jumpa. Saya just nak saya suka lagu ni. Thats it..wuwuwu.. Sebenrnya first time dgr lagu ni masa convest uia yang bila punya tah. Saujana wat performance kat stage n diaorng nyanyi lgu ni. 

Rasionalnya nape eh saya minat lagu ni? The truth is saya pun xtau nape saya suka.Tpi obviously bukan sbb sy tengah patah hati or what so ever. (erk.. patah hati sket kot sal xdpt keje g..huahuahua..). Honestly sy suka lagu ni sbb die best kot. Wat sy tertarik bile first time dgr.. ;)). Another reason serius xtau nape sy suka dgr lagu ni..lol.. Ok la kalu korang nak dgr kan korang leh search jep kat youtube or download mp3. Leh la korng.. klik sini ..;) 

Sbb saya ni xpandai nak upload sendiri so sy bg link je la eh. Nak ltk youtube pun sy xtry explore lg cane nak wat..hehehe.. Al-maklumlah baru nak try belaja2 wat blog. I'm still beginner beb not advanced user ma..hoho.. Ok la nak share lirik die kat sini..;))

KAU TIDAK SEPERTI DULU
YANG KU KENALI DULU
RUPA HILANG SERI
MANAKAH MANISNYA

KAU TIDAK SEPERTI DULU
YANG KU KENALI DULU
MADAH TAK BERLAGU
MANAKAH GIRANGNYA

PATAH HATI
JANGAN TERDAMPAR SEPI
JANGAN TERSUNGKUR MATI
PATAH HATI
JANGAN LEBURKAN MIMPI
JANGAN MEMAKAN DIRI

KAU TIDAK SEPERTI DULU
YANG KU KENALI DULU
MADAH TAK BERLAGU
MANAKAH GIRANGNYA

PATAH HATI
JANGAN TERDAMPAR SEPI
JANGAN TERSUNGKUR MATI
PATAH HATI
JANGAN LEBURKAN MIMPI
JANGAN MEMAKAN DIRI

BUKANKAH TUHAN CIPTAKAN MALAM
UNTUK BERADU MENANTI SIANG
BUKANKAH TUHAN TITISKAN HUJAN
MENANTI LIMPAH KEMARAU PANJANG

Kalau korang tgk lirik ni ape eh korang pk. Sebenarnya lirik nye cane? I means adakah untuk org putus cinta ke, org frust ke or etc? Sebenarnya aku still xfhm lirik die sebenrnya nak ckp or tujukan tuk sape. Erm2.. (double jerk skit..;p). Tapi ape pun aku suke je dengar. Lain org lain tafsirannye kan. So korang cane? Tepuk dada tanyalah minda.. wink2.. (^_~).

Erm rasa-rasanya tu je kot tuk post kali ni. Insya-Allah moga kita bertemu di post yang lain.. ;))

Thanks for reading..
Take care.. (^_^)..

p/s: actually i'm feel uneasy and unhappy.. ;(( but xpnting pun kan3.. ;)) huh.. swing mood tul la.. ngeh3..


Dalam kesakitan teruji kesabaran ,
Dalam perjuangan teruji keikhlasan ,
Dalam ukhwah teruji ketulusan ,
Dalam tawakal teruji keyakinan ,
Hidup amat indah jika segalanya kerana ALLAH 


Ma'assalamah wa ilal liqa'..;)

Comments

Most Favor

109. Isu KFC

119. Khalidu Bil Quran

163. Panduan Temuduga DPLI-SR j-QAF Ambilan 2013

115. Pig and Its Derivatives

182. Ahmad Nusairi Wildan Syurga Abi dan Ummi :')