45. Ketika Allah Memilihmu Untukku.:)


Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum and Very Good Day Mate!


Ahlan..!


Alhamdulillah.. bertemu lagi kita di entri yang baru even though baru beberapa hari lepas je saya da post something that I pleased.hehe..

Hari ni tiba-tiba terasa nak taip dalam Malay plak. Tapi x mustahil still ada word2 English. Oops baru sahaja menggunakan 'still' dan 'word'. hehehe.. Jadi mohon kemaafan kepada pihak2 yang begitu menitikberatkan percampuran bahasa yea.. Asif kamman.. (owh campur Arab sket.. ;D). 

Ok la post kali ni berkenaan apa ye.. Erm.. copp! untuk pengetahuan semua kan yang pasal research paper tu kan still x gerak2 lagi. Haish.. xtaula nape ngan saya. Serius saya betul2 xde mood nak start. Dah berapa kali on laptop and nak serius wat keje tapi still suddenly click website tu la, website ni la, listen to the songs, play dummy game so on and so off. Huh.. so cane la nak stat wat ni. kate nak wat elok2 and wholeheartedly lorh... 

tpi.................................................

OMG sampai sekarang habuk pun tarak.. sigh..;0

Whatever! sekarang lupakan lah sekejap pasal research paper tu. Nanti if I ade mood nak wat I akan wat gak. Insya-Allah.. (simptom2 malas melanda..hukhuk.. pity my.. ;( ..). Saya rase sbb otak ni dah lama x berfungsi menyebabkan neuron2 menjadi semakin malas.. owh pliss la make me rajin.. huhu.. ape la yang saya merepek ni..

Jap..jap.. nak cakap ni tadi.. Mase surf tenet and of course fb la kan terjumpa satu article yg sgt best bagi saya la. Puitis dowh.. seriously touching lorh.. excited x nak tau. Oppss b4 that mind that it's just sharing je la. I'm not sure enough la berguna or tak kat u all. Since I'm a 'young' girl and still seraching for true love..muahaha.. when read this so sweet I think.. ;0.. 

Before tu kan, saya mau mintak izin pada tuan punye karya tuk publish ur puisi in my blog eh.. Minta izin ye.. Tq.. ;) 

So mari2 bace ni.. owh if rajin nak tau empunya website leh la klik sini not website la actually tpi fb punye link.. 


Ketika Allah Memilihmu Untukku...
(oleh Aztriana 180610/ 01'50 Makassar.. ^_^v )

Padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku..
Ingin ku beri tahu padamu..
Aku hidup dan besar dari keluarga bahagia..
Orang tua yg begitu sempurna..
Dengan cinta yg begitu membuncah..
Aku dibesarkan dgn limpahan kasih yang tak terhingga..
Maka, padamu ku katakan..
Saat Allah memilihmu dalam hidupku,
Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku..
Memperlakukanku dgn sayang yang begitu indah..


Padamu yang Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dengan begitu banyak kekurangan dalam diriku,
Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yang mungkin kau harapkan..
Maka, ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu.
Dan aku tahu, Kaupun bukanlah laki-laki yang sempurna..
Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu..
Karena kelak kita akan satu..
Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku,
Kau dan aku akan menjadi 'kita'..


Padamu yg Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dgn ilmu dan tarbiyah,
Membentukku menjadi wanita yg mencintai Rabbnya..
Maka ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Allah mengetahui bahwa kaupun telah menempa dirimu dgn ilmuNya.. Maka gandeng tanganku dalam mengibarkan panji-panji dakwah dalam hidup kita..
Itulah visi pernikahan kita..
Ibadah pada-Nya ta'ala..


Padamu yg Allah tetapkan sebagai nahkodaku..
Ingatlah.. Aku adalah mahlukNya dari tulang rusuk yang paling bengkok..
Ada kalanya aku akan begitu membuatmu marah..
Maka, ketahuilah.. Saat itu Dia menghendaki kau menasihatiku dengan hikmah,
Sungguh hatiku tetaplah wanita yg lemah pada kelembutan..
Namun jangan kau coba meluruskanku, karena aku akan patah..
Tapi jangan pula membiarkanku begitu saja, karena akan selamanya aku salah..
Namun tatap mataku, tersenyumlah..
Tenangkan aku dgn genggaman tanganmu..
Dan nasihati aku dgn bijak dan hikmah..
Niscaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu..
Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku..


Padamu yang Allah tetapkan sebagai atap hunianku..
Ketahuilah, ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan..
Maka dimataku kau adalah yang terindah,
Kata2mu adalah titah untukku,
Selama tak bermaksiat pada Allah, akan ku penuhi semua perintahmu..
Maka kalau kau berkenan ku meminta..
Jadilah hunian yg indah, yang kokoh…
Yang mampu membuatku dan anak-anak kita nyaman dan aman di dalamnya..


Padamu yang Allah pilih menjadi penopang hidupku…
Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati-buah hati kita..
Maka didiklah mereka menjadi generasi yg dirindukan syurga..
Yang di pundaknya akan diisi dgn amanah-amanah dakwah,
Yang ruh dan jiwanya selalu merindukan jihad..
Yang darahnya mengalir darah syuhada..
Dan ku yakin dari tanganmu yg penuh berkah, kau mampu membentuk mereka..
Dengan hatimu yg penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka..
Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu..


Padamu yang Allah pilih sebagai imamku…
Ku memohon padamu.. Ridholah padaku,
Sungguh Ridhomu adalah Ridho Ilahi Rabbi..
Mudahkanlah jalanku ke Surga-Nya..
Karena bagiku kau adalah kunci Surgaku..

-----@***@-----

So.. bila korang da bace ape pendapat korang..huhu.. Saya suka kata-kata yang penuh makna itu. Saya selalu mengimpikan sebuah keluarga yang bahagia.. wink2.. Saya gak selalu cakap dalam hati.. sekiranya saya telah menjadi seorang isteri.. saya nak jadi.......... mcm itu..... mcm ni... bla..bla...bla... pssstttt secret la. xmo la reveal kat sni.. biarlah saya jep yang tau.. hehe.. sometime we still have some issue or thing that we cannot share with others..sort of privacy rite.. bukan kedekut la.. tapi saya rasa biarlah benda ni jadi impian saya yang terlukis di dalam hati..(wahhhh ayat xbole blah..) wuwu.. so don't ask me more..hehehe..

Rasanya tu je yang saya nak kongsi ngan readers sume. Satu puisi yang tersusun indah dan mempunyai maksud yang tersirat dan mendalam.. Bagaimanakah nasib saya ye.. Adakah saya bertuah untuk mendapat seorang suami yang baik.. ;( sbb sy ni xdela baik sgt.. sob3x.. Allah sendiri telah berjanji lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.. ermm.. 

Lagi satu kata2 yang saya pernah terbaca.. 


Kita selalu mengimpikan yang terbaik tetapi adakah kita sudah buat yang terbaik?


Ok la guys.. rasa2 tu je la untuk post kali ni. Yang mana yang baik itu adalah dari-Nya dan yang buruk itu adalah dari kelemahan diri saya sendiri.. Semoga bertemu kembali.. :)

Dari Ummu Salamah, ia berkata, "Rasulullah S.A.W bersabda : "Seorang perempuan jika meninggal dan suaminya meridhoinya, maka ia akan masuk surga." (HR. Ahmad dan Thabrani).


comel kan.. ;) i'm lovin it.. ;D



Thanks for reading..
Take care.. (^_~)..


p/s: sila buat research paper ye.. 
no play2.. no chit chat, no facebooking.. etc.. lorh.....;p


Ma'assalamah wa ilal liqa'.. :)

Comments

Most Favor

109. Isu KFC

119. Khalidu Bil Quran

163. Panduan Temuduga DPLI-SR j-QAF Ambilan 2013

115. Pig and Its Derivatives

182. Ahmad Nusairi Wildan Syurga Abi dan Ummi :')