58. Kenapa Saya Tak Suka Awak Lagi.. ^_^


Assalamualaikum..

Dear Mates..!

Ahlan..! :)

Today, I wanna share something with all of you. Let's talk about 'L.O.V.E'.

Okay peeps..! What do you think about it?

Hrm.. Tahla aku pun xtau nak cakap pe. Tibe2 rasa nak tulis benda ni kat sini.

Kenapa Saya Tak Suka Awak..?

Boy said to a girl:

1) Awak tak bersedia bile saya ajak kawen

2) Awak tak pandai uruskan rumah such as masak, kemas rumah etc.

3) Awak tak pandai berdikari, not independent.. manja.. bla.. bla.. bla..

4) Sebenarnya saya dah jumpa orang lain yang saya rasa sesuai dgn saya..

Dush3x!!!

Mates..! 

In fact die nak cakap die ade org lain except you. So few reasons above just the R.E.A.S.O.N.!!

Reason they want to broke up with you. xoxo..;p

For me.. Lelaki tak semuanya baik. Mostly they have lots of mystery surround them. Mula2 belum dapat macam2- sweet talkers.. After all.. hurmm.. no komen. Hopefully u all tau sendiri la ye.

Apepun I know, tak semua lelaki xsetia or jahat. Tapi mostly that I had found...sooooo unlucky.. owh pity me.. sob2.. ;p


Anyway what I post here it's nothing to do with me. Just wanna share what going around and what I think about this. Ok skarang if someone name L.E.L.A.K.I banyak songeh and banyak cekadak (high demand, high test etc.) let us list what's ours demand.

Girl said to a guy:

1) Boleh tak ko jadi imam solat untuk keluarga (walaupun xbole jadi imam masjid if bole lagi bagus).

2) Boleh tak ko jadi ketua keluarga yang bertanggungjawab, penyayang, tempat kami kaum perempuan untuk berlindung.

3) Boleh tak ko bagi spontan tazkirah if tibe2 situasi memaksa.

4) Boleh tak ko baca Al-Quran betul tajwidnya, tartil dan betul sebutan makhraj hurufnya.

etc. etc. etc.

Boleh tak? boleh tak..??

Ada apa pada rupa sekiranya menjadi imam untuk isteri dan anak-anak pun ko tak mampu.

It's just my opinion mates..! or else your opinion is most welcome. :D

Rasanya tu je yang tibe2 aku rasa nak tulis benda ni kat blog aku. Wonder it's a sensitive issues or not. Apa pun ni just aku punya pandangan. Korang tak taula. Setiap orang pasti ada pendirian dan pendapat masing2 kan. It's no harm and no offence.. lol~


Apapun janji Allah tetap utama dan benar:

Lelaki yang baik hanya untuk perempuan yang baik dan perempuan yang baik hanya untuk lelaki yang baik. Begitu jualah sebaliknya. :)

Orite my derie readers. Till we meet again. Mental breakdown. huhu..;(

Thanks for reading..
Take care.. ^_^

p/s: apa yang aku tulis takde kene mengena dgn sesiapa
yg hidup mau pun yg da meninggal..
it's just my personal opinion..

p/s: sebenarnya aku terpk bile agaknya aku akan jumpe Mr. Right!
hrm.. aku hanya berserah dan percaya pada jodoh yg Allah tetapkan.:)

p/s: untuk sekian kalinya aku demam lagi..hu2..
dugaan..dugaan..:(


Ma'assalamah wa ilal liqa'.. :)

Comments

Most Favor

109. Isu KFC

119. Khalidu Bil Quran

163. Panduan Temuduga DPLI-SR j-QAF Ambilan 2013

115. Pig and Its Derivatives

182. Ahmad Nusairi Wildan Syurga Abi dan Ummi :')