66. Title: No Title..


Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum and Very Good Day Mates..!

Ahlan..!

Ape khabar mates..?! Hopefully sihat walafiat.

Rasa cam da lama plak tak singgah sini. Actually bukan apa since internet lembap malas plak saya nak update blog. Kalau online pun sekadar fb n cek email. Itu pun da tahap bosan gile ar nak tunggu. Superb lembap okay..! Tak caye mehla try test tgk on9 kat kawasan umah saya ni.uhu..=.'=

Okay ignore kejap ape yg saya ckp tadi pliss since sekarang ni saya dah update post ni. Agaknya malam ni tahap kesabaran saya tinggi sket dri b4 ni. ayt BM yg  mcm hancus je.. xoxo..! So dptla nak update ni. Actually, saya pun xtau nak update ape though saya ter'rajin' log in sini.

Let's go through this....

Jeng..jeng.. jeng.. (sebenanye x de surprise sgt pun)

1. Salam Maal Hijrah 1432. Semoga tahun baru ini lebih baik dari tahun2 yang lepas. Apesal ayat ni standard je. Xde yg lain ke..?! uhu.. Tahla mls nak wish panjang2. Lain2 rujuk la mane2 blog or tanye Mr. G. Kan skrng ni maklumat semuanya di hujung jari.. ;p (owh pandai ckp tpi kat blog sendiri...sndiri mau ingat la.. hu2).

2. Selamat kembali mak ndak & pak ndak ke tanah air. Semoga haji yg kalian kerjakan diterima Allah. Insya-Allah. Wa..wa..wa best la ye dik nor mak n abah dah blk. Standard ler kan. Mak ayh dah balik mesti la suke. Melompat lebih tinggi..opss terlebih plak. Semoga giliran diriku ini sampai ke sana satu hari nanti..Insya-Allah.

3. Sekarang ni otak saya ni kan cm budak nak amik spm pun ade, budak final year sibuk ngn final projek pun ye, cm budak master pening nak tulis thesis sket2.. owh stop exaggerate pliss..! Nak ckp sebenanye otak saya sekarng tengah serabut mcm org2 nak g exam. Mase blaja kat U dulu pun xserabut cani. Ini adalah simptom-simptom jobless and unemployed person. Sadis btol. Sila la sedih bersama saya. =.= sigh..

4. Saya da khatam 1 novel karya Siti Rosmizah tajuk 'Lafazkanlah Kalimah Cintamu'. Awesome okay..! Try ler baca. Tpi if korang xlayan novel melayu n layan novel omputih je kan. Saya nk try suggest Crescendo. Cam best jep. Tpi saya belum bace g.he2.. Suggest je. Die most about investigation la. Sbb I like very much investigation ni sbb tu la saya ckp cm best. Try la. ngee.. ;D

5. Sekarang pas abis bace novel SR tu ade satu lg novel nak bace. Tpi sbb buat maraton 2,3 ari ni smpai da xlalu nak tgk tulisan2 ni. Chopp..! bkn ke post ni pun tulisan gak ke..?! Hrmmm weirdo..! (:

6. So da xlarat tgk tulisan tu ape lgi. Layan fb ler. Sekodeng2 fb org. Stalker2.. Opss xmain ar stalker2 ni. ngeh3. Nak ckp time ushar2 fb org terjumpa satu kata2 ni. 

'Jangan terbang tinggi nanti jatuh parah' 

Erm terus saya copy paste wat status sendiri. Ha2.. Sila like kat fb ye. Kat sini xleh nak like. K berbalik pada kate2 tadi ape korng pk..?! Agk dalam kan maksud di sebalik kate2 itu. So kite boleh kembali pada konsep Islam. Wasatiah wa tawazun (kesederhanaan dan keseimbangan). Kalau kita mampu amalkan ni insya-Allah xde ar parah kan. hrm.. that's my own thought. How about urs..?! Sendiri2 pk la ye. Setiap org pun ade pandangan n pendapat sniri. Whatever it is i like those words. ;D

7. Dalam fb walking ade la satu orang ini yg sdg berjuang di DQ. Tiba2 saya rasa orang itu sangat bertuah kerana dalam hidupnya dia telah mendapat Al-Quran. Bertuah org2 yg terpilih ini. Semoga mereka sabar dalam bermujahadah. Alangkah gembiranya dan bertuahnya kalau saya org terpilih seperti ini.. hu2. Bukan sahaja Al-Quran sentiasa di hati, namun bicara mereka sangat berhikmah dan pasti tersentuh oleh hati kecil ini. O Allah.. serius xtau cane nak describe feeling ini. Benarlah.. jika kita berdamping dgn org2 baik hati kita turut merasa tenang.. =.'= (para huffaz itu sekiranya mereka sentiasa mengamalkan apa yg di hafaz jasad mereka tidak akan reput kelak. Subhanallah..) 



8. Banyak plak tulisan2 ni. Vomit oredi. So ckup2 la ye untuk post kali ni. Kalau ade pape yg menarik lagi I'll update.Till we meet again mates..!

Thanks for reading..
Take care..

p/s: doakan saya dapat keje ye kawan2. 
Saya hampir putus asa.. uhu..

p/s: harap daku sentiasa kuat semangat.. 
tears are always falling down lately. :')
aaa lemas.. serabut.. segala...!

Ma'assalamah wa ilal liqa'.. ;)

Comments

Most Favor

109. Isu KFC

119. Khalidu Bil Quran

163. Panduan Temuduga DPLI-SR j-QAF Ambilan 2013

115. Pig and Its Derivatives

182. Ahmad Nusairi Wildan Syurga Abi dan Ummi :')