74. Rasa Itu Ada

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum and Very Good Day Readers..!

Ahlan..!

Hai peeps..! Rajin kan aku hari-hari update blog. Aku sendiri pun tak tau kenapa aku boleh jadi serajin dan se'obses' macam ni sekali semata-mata untuk update blog. ish..ish.. wonder me myself. Okay la what ever la kan. Frankly speaking, actually I haven't nothing to do for a time being. Since I'm not working yet, so my world just surfing internet, watching TV, eating, sleeping, quarreling (oh xbole blah) and etc. etc. etc.

Bila dah surfing ni sah-sahlah on9 fb, cek e-mail, apply keja if any last kali blogging. Fuh.. serious wonderful and enjoyably habis life aku kan3. ngee. Sabar dan bersyukur jela apa adanya. Post kali ni aku tak tau nak share apa yg bermanfaat. Tapi aku nak cakap something that I dah left behind for few months and almost a year la gak. Apakah..?!

Eh excite ye korang nak tau. Sebenanrnya xde apa yg penting pun. Cuma aku nak ckp sebelum adanya blog ni aku dah penah buat blog.hahahaha..~ down tak dgr cita aku. Sebab confirm korang ingat kisah cinta aku ke kan2. hahaha..~ sorry peeps..! Kisah cinta xbole kongsi la. Eh ko ada ke kisah cinta..?! Hrmm.. wonder2. Apa jelah. Drop the cintan cintun pliss. Berbalik pada blog lama aku ni.

Dulu aku saiko abis la. Nak buat blog siap create e-mail baru. Semata-mata tak nak kasi org tau (tp mmg terealisasilah impian aku tu). Memang xde sapa pun tau hanya aku dan aku je. Al-kisahnya, aku ni suka sangat menulis xkisah lah cerita pendek ke, novel ke (yg xpenah ada ending..auww..), sajak, puisi bla..bla.. bla.. Before aku kenal dunia blog ni aku tulis dalam buku je. Pastu aku try post kat blog. Pastu yg tak tahan tu kan sekarng blog tu dah cm hidup segan mati tak mau. Chewah ber'peribahasa' la plak. Abis mengamuk la cikgu-cikgu bahasa Melayu tgk perkatan-perkataan aku ni. Pandai2 create and suka hati aku je nak tambah2 imbuhan awalan and akhiran. fuhhh. ampun ye cikgu. ni informal bole la nak suka2 hati. hehehe..(:

Okay sambung balik pasal blog lama aku tu. Tadi tah kenapa tiba-tiba aku tergerak hati nak tengok blog aku tu. Tapi aku tak de lah log in. Just baca balik je apa yang aku post. Sumpah weh aku xingat dah apa password and alamat e-mail yg aku guna untuk blog tu. hahahaha..~ hempedu btol la ko ni. Dah macam mana la agaknya ye aku nak log in blk blog lama tu. Ada suggestion tak dari korang...?????! Tapi xpe nanti-nantilah aku ingat balik. Sekarang nak cerita pasal post2 yg ada dalam blog lama aku tu. Mostly aku post cerita bersiri yg tak abis-abis lagi. Kira xde ending la. hahaha.. seriousla aku ni kan. Kesian kalau sapa2 yg baca. Kompem hangin ngn aku kan. Tapi sekali lagi aku wonder ade ke org baca..?! lalalala..~ dan semestinya xde pun. hahahaha.~ so aku xkisah la kalau xsambung pun. If tak kompem ada request suh sambung. Ye dok.. ;p

Instead of cerita bersiri aku ada la gak post pasal feeling-feeling stuff ni kan. Cam bese je la. Xde la menarik sangat pun. Just story about my campus life je. Sebab masa tu aku masih lg bergelar student U. So most of the posts suma berkisar pasal study je la. Bila aku baca balik kan aku jadi rindu plak hectic life kat uni dulu. Kenangan masa lalu. Best. Sekarang aku tgh consider either nak biar je blog tu or delete. Kalau delete syg gak post2 dalam tu. Tapi kalau stay je....... Apa eh effectnye..? Tah aku pun tak tau. Tgklah macam mana nanti. Just wait and see. (:

Readers..!

Abis la cita aku pasal blog lama aku tu. Sekarang aku nak cakap pasal keputusan PMR yg dh release two days ago. Uish serius kronik btol la ko ni. Tertinggal keretapi tanah Melayu btol. Bdk PMR pun dah dpt tawaran g sekolah asrama penuh ko baru nak cakap pasal ni. hahaha.. Exaggerating mode la plak. Xpe aku xkesah. Talking about result PMR, overall KPM cakap peratus dia naik lagi. Tiap-tiap tahun pun naik. Aku pelik gak adakah pelajar-pelajar semakin bijak, graf yg terpaksa di manipulate or ada sebab-sebab lain. Tapi since aku dah penah post pasal HUSNODZON aku amik reason yg 1st la. Sebab sekarang budak-budak ni suma dah bijak2. Alhamdulillah.

Tahun ni aku ada dua org cousins yang amik PMR. Result diaorng..?! Nak tau ke. Xyah lah. Xpenting pun. Apa pun tahniah la kepada sepupu-sepupu aku yg berjaya menduduki PMR dan boleh tingkatkan usaha lagi untu kecemerlangan SPM. Insya-Allah. Actually, how much you work for it, that much you deserve it. Allah knows best..! (: Chill je la ye. Fikir ke depan plak. Yg dah lepas ambil pengajaran untuk panduan masa hadapan. pergh ayat xtahan. ngeh3.

PMR school lama aku ape cer ye..? Asal aku tak dengar khabar pun ni. Turun ke naik ke..? Berapa org dapat straight A's..? !00% ke tak? Tapi yg part 100% tu aku rasa tak. Sebab aku baca paper 3 school je yg 100% which is TSP, SMKD dgn SMKDSA. Apa dah jadi ngn SMKA(P) yer..? Aku tau kalau tak 100% tu kompem la sebab Bahasa Arab kan. hehehe..~ Aku no komen lah. Apa pun congratulations to all PMR candidates for all your hard work. Sapa yg tak berjaya jgn lah kecewa. Anggaplah ia satu batu loncatan untuk adik-adik berjaya dalam SPM nanti. Your journey just starting. You'll have lots of chances in the future. Insya-Allah. (:

Mates..!

Panjang plak post aku kali ni. Tapi serius aku rasa macam tak de yg bermanfaat kan. Bosan pun ye. But it's okay then. Blog aku kan.. :D. Okay la seems everything that playing in my mind already stated in this post, should be pen off. Sebab kalau tak nanti makin menjadi-jadi kepanjangan post aku ni. heh. Okay dear asdiqai.. (rindu bahasa arab oh), till we meet again in the next post. Insya-Allah. Sebelum tu aku nak quote ni utk renungan kita bersama.

" Kadangkala bibir sukar mengungkap kata maaf, hati pula sukar memaafkan kesalahan insan tetapi siapakah aku untuk tidak memaafkan kamu sedangkan Allah itu maha menerima taubat hamba-Nya, Rasulullah mengampunkan umatnya malah mendoakan kesejahteraan penduduk di Taif tatkala baginda direjam dgn batu.Aku hanya insan kerdil yang menumpang di sudut dunia." Maafkan aku dan aku jua maafkan kamu."

Try to open your heart guys for apology people. Insya-Allah you will get some freedom and peace in your heart and mind. Try that. Then you'll know. :)

apa kaitan gambar ni eh..?! Erm.. friendship... =.=


Thanks for readings..
Take care.. (^.^)

p/s: aku dah start suka tulisan ni..hehe

p/s: semoga hari ini lebih baik dari esok..! amin.

Ma'assalamah wa ilal liqa'..:)

Comments

Most Favor

109. Isu KFC

119. Khalidu Bil Quran

163. Panduan Temuduga DPLI-SR j-QAF Ambilan 2013

115. Pig and Its Derivatives

182. Ahmad Nusairi Wildan Syurga Abi dan Ummi :')