76. 'Ammul Jadid.. :)


Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum and Very Good Day Readers..!

Ahlan..!

Hi peeps..! How do you do today..? Happy New Year mates..! What are your new goals to attempt ha..? Your new hopes and new spirit to achieve..? Let's share together la. Sharing is caring rite..?! hehehe..

Happy 2011 New Year mates..! (:

May HIS blessing always be us forever........

May happiness always be by our side everlasting....

Have a wonderful, colourful, blissful for days ahead all da time.......chilllllll..!

Wah2 fireworks here and there. I wonder why every celebration in our country such as New Year Celebration, Independence Day so on and so off really synonym with fireworks..?! What the reasons behind all of  this stuffs and what are the such symbolic means for..?!  Tah ler aku pun tak tau. Tapi itulah kenyataannya. hohoho..~

Mates..!

One more thing I want to highlight here. Before you says anything let me quote this text:

"Kita sebenarnya lebih gembira menyambut 1 JAN  daripada 1 Muharam.
Kita sebenarnya lebih tau apa itu 14 FEB daripada 12 RABIUL AWAL.
Kita sebenarnya lebih khusyuk mendengar LAGU daripada AZAN.
Kita sebenarnya lebih tau ARTIS PUJAAN daripada NABI-NABI.
Kita lebih suka memuji MANUSIA daripada TUHAN.
Kita sebenarnya lebih cintakan DUNIA daripada AKHIRAT.
Tapi...
Bila orang tanya arah tujuan kita, kita pasti akan jawab...
kita sebenarnya lebih suka menuju SYURGA daripada NERAKA.
Layakkah kita dengan SYURGA milik ALLAH S.W.T. ????
Sama-samalah kita renungkan."

So peeps..!

Aku sebenarnya xdela excited nak ingat 1 JAN compare to 1 MUHARAM. Tapi masa 1 MUHARAM aritu aku xsempat nak buat post kat sini atas kekhilafan diri aku sendiri, atas kelemahan diri aku sendiri dan pelbagai alasan tercipta segalanya atas kelalaian aku... AKU POHON AMPUN pada-MU YA ALLAH dan aku MOHON MAAF kepada kamu SAHABAT and READERS..! sob..sob.. Astaghfirullah.. Semoga Allah ampun kan kita semua.

Jadi di kesempatan dan ruang yang masih ada, aku juga seperti kamu punyai azam, semangat, cita-cita, impian, matlamat dan sebagainya. Walaupun aku terlambat pada tahun hijriah aku masih punyai kesempatan di tahun Masihi. Insya-Allah.

AZAM BARU AKU...

YA ALLAH.. YA RAHMAN.. YA RAHIM..

1. Semoga aku menjadi hamba, makhluk serta khalifah yang sentiasa berpegang kepada SYAHADAH, ISTIQAMAH melakukan segala kebaikan, sentiasa mempertingkatkan kualiti IBADAH, dan menjauhi segala LARANGAN-MU. Insya-Allah.

2. Semoga aku menjadi anak yang SOLEHAH, anak yang TAAT & PATUH pada kedua IBU BAPA, anak yang tidak membebankan keduanya, anak yang sentiasa BERBAKTI kepada orang tuanya.Amin.

3. Semoga aku mendapat pekerjaan yang bagus, mantap serta mampu menyumbang kepada anak bangsa, masyarakat serta AGAMA-MU YA ALLAH. Membangun bersama ISLAM..! Allahuakbar..!

4. Semoga aku mendapat jodoh yang baik-baik, suami yang BERIMAN, BERTAQWA, PENYAYANG, LEMAH-LEMBUT serta BERHIKMAH. Insya-Allah.

5. Semoga tahun ini lebih baik daripada tahun-tahun yang akan datang. 

PERKENANKANLAH............

Peeps..!

What's yours..?! Apa pun kudoakan yang terbaik untuk kalian. Semoga kejayaan dan kebahagiaan rezeki yang melimpah ruah bersama-sama kita nanti. Insya-Allah. 

Aku tinggalkan kalian dengan kata-kata ini. 

Setting NIAT,
Upgrade AZAM,
Downnload CITA-CITA,
Upload USAHA,
Delete ANGAN-ANGAN,
Update DOA. ^.^

Thanks for reading..
Take care.. (^.^)

p/s: tarikh arini cantik oh :: 1.1.11

p/s: Selamat beramal..!! (:

Ma'assalamah wa ilal liqa'..:)

Comments

Most Favor

109. Isu KFC

119. Khalidu Bil Quran

163. Panduan Temuduga DPLI-SR j-QAF Ambilan 2013

115. Pig and Its Derivatives

182. Ahmad Nusairi Wildan Syurga Abi dan Ummi :')