87. Jom Study..!

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum and Very Good Day Readers..!

Ahlan..!

While one person hesitates because he feels inferior, the other is busy making MISTAKES and becoming SUPERIOR! ~Henry Clink

Mates..!

Aku sekarang tengah mengumpul kekuatan untuk nak study ni.
Tahun ni aku nak SPM.. Ah..! Serius cuak gile ooo..
Waaaa xnak exam..!

Hahahaha.. Intro serius tak menunjukkan ciri-ciri kematangan.
Dalam hati korang mesti kata "Gile tak matang ko", tak pun "wah poyo gile ko", bla..bla..bla..

Peeps..!

The truth is aku mmg tgh mengumpul kekuatan untuk study sket2 apa yg aku belaja dulu la.
Few months back during my undergrade..!
Ha..! ni baru btol ma.. Ape daa..

Tapi mesti korang wonders kan kenapa aku nak beria-ria study bersengkang mata bagai..! hahaha..
Kena ada sebab ke nak tambah ilmu..? Ha tambah..?! Bukan dah tau ke.
Bukan nak tambah tapi revise la.
Oh ok.. kena ada sebab ke nak revise ilmu-ilmu yg pernah belajar satu masa dulu..?

Hrmm.. I wonder la. Adoyai..!
Tahla aku nak tulis serba salah. Tak tulis nanti korang tertanya-tanya. Perasan ye..!
So.... what should I do.

Mates..!

Ha.. tak de pape la sebenanye. Drop the topic.
Ape yang aku nak tulis ni aku terfikir..
Bila tengok ada org tu letak status mcm ni kat fb..

Alwajibat aksaru minal auqat..

Teringat aku mase time blaja kat uia.
Bila awal-awal sem semangat berkobar-kobar nak DL sem ni.
kena study consistent dari awal sem
revision kena constant
bayak buat latihan setiap hari..
tak nak study LAST MINUTE....

Tapi....

Masuk minggu ke-3, 4 dan seterusnya...
tiada lagi semangat-semangat itu..
semuanya ditiup angin terbang di awanan..
katil lagi sedap dari kerusi and meja study,
novel lagi menarik dari nota-nota,
movies and songs lagi best dari lecture and classes.
hahahaha..
itulah aku zaman-zaman belajar.

Tak boleh tahan LAST MINUTE..
tiap-tiap sem aku azam tak nal wat keje last minute tapi..
apakan daya...
ngeh3..~

So..
bila revision week uia yg sgt2 ciput tu (2 ari sbb weekend) baru la nak gelabah bagai.
mula la menyesal..
ish kenapala aku tak study dari awal.
la senang je chapter ni kenapa sekarang baru aku faham.
kalau dari awal aku study mesti sempat.
and the list goes on......

In fact..
terimalah kenyataan yang exam tu just around the corner.
the past cannot come back and its become history.
berbekalkan masa-masa yg ada je sempat nak belek-belek notes and study bagai nak rak.
pastu dalam hati mula la azam sem depan aku tak nak dah last minute.
nak study dari awal.

Pergh...
padahal sem depan dan depan same je.
sampaila aku grad..
pastu status kat fb tu same je..

Alwajibat aksaru minal auqat

hahaha..
apa la agaknya aku mengarot.

Point aku..!

Untuk anda semua jangan la jadi LAST MINUTE PERSON...
kalau orang lain boleh berjaya dapat DL, 4 flat every sem, straight A's untuk SPM..
why not YOU..!
why not ME..?!



Dan dalam ISLAM juga ada tekankan tentang MASA.
Dalam surah Al-Asr tu kan. DEMI MASA.

So..
aku nak berubah..
aku harap korang juga.
jomla sama-sama kita berubah.
untuk diri kita..
untuk masa depan..
untuk UMAT ISLAM..
untuk masyarakat dan negara.

Kalau UMAT ISLAM ni tak buat keje last minute
insya-Allah pasti negara kita akan maju.

Okay la..
dari aku berbloging lebih baik aku study..
hehehehe..
Doakan aku wey
supaya aku dapat study..
hahaha..

Till we meet again..~

Thanks for reading..
Take care..(^.^)

p/s: Gudluck untuk sape-sape yang nak exam..!
Ma'an najah..!

p/s: ade kaitan ke falsafah first aku letak dgn post aku..?

Ma'assalamah wa ilal liqa'.. :)

Comments

Most Favor

109. Isu KFC

119. Khalidu Bil Quran

163. Panduan Temuduga DPLI-SR j-QAF Ambilan 2013

115. Pig and Its Derivatives

182. Ahmad Nusairi Wildan Syurga Abi dan Ummi :')