99. Heartbeat, Heartfelt... :)

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum and Very Good Day Mates...!

Ahlan...!

Macam habit pula asal nak tido update blog. Hehehe.. Actually gara-gara tertido lepas maghrib membuatkan diri terasa segar untuk tido lagi. Dah tak tau nak buat apa update blog. Lain kali jangan tido awal, dah terjaga mcm ni susah nak tido balik. T.T

Terasa berdebar-debar la pula. Haish.. heartbeat unbalance. Why..?! Jeng... jeng.. jeng...

Hahaha.. tak ada apa-apa pun. Tapi meh aku story sket je la. Tak bole lebih-lebih.

Tadi bila dah mamai nak bangun tgk phone: 1 message received.

Eh sape la yg mesej aku ni. Wonder nak tau sebab peminat setia aku yang selalu hantar msg kat aku tak lain tak bukan, HOTLINK dan keluarga dia je. Hahahaha.. So assumption aku tak abeh2 la hotlink ni. Tapi aku buka dan baca jela. Rupa-rupanya kawan aku anta mesej.

Nak tau ke apa dia cakap..?!

Naaa... tak bole, tak bole. Secret orang perempuan. Hahahaha...Minta maaf pembaca sekalian tak semua bole dikongsikan. Cehhh... baik tak payah post kan. Eh nape tak puas hati ni. Jangan mcm tu. Be cool okeh..!

Tapi mesej kawan aku ni buat aku berdebar-debar. Serius tak tipu. Terus segar mata aku.! Hahaha.. Apa je la kawan aku yang sorang ni. Walaupun still samar-samar aku macam bole agak dah apa bendanya. Akan tetapi...... ala.... tak suka la bila mcm ni. Nanti mesti aku nak kene buat keputusan lagi. Bab-bab ni yang lemah ni. Kene fikir lagi dan lagi. Mcm mana nak cakap, apa alasan. Ish pening2. Tak suka betol la.... :(

Whatever it is.....! This is called life. Sometimes there are something unpredictable things appear in front of you. Everyone will go through this things. Cuma cepat or lambat. Then, you need to choose the right one. Make the best decision for the sake of the future. Again and again, life is all about making a choice...! =.='

Peeps...!

Untuk mengurangkan ke'tension'nan korang baca entri aku yang nak cerita tapi tak cerita ni lets drop this topic. Apa pun semoga aku mendapat petunjuk. Wahhhhhhhhh sangat berdebar-debar. Hahahaha...

Okay lah, semalam kan 4/4/2011 merupakan tarikh ulangtahun perkahwinan mak dan ayah aku yang ke 35. Seronoknyeeeeeeee...! ^.^

So, for both of you,
Specially dedicated for my parents : 
ABD KARIM BIN HASIM & JAMILAH BINTI HJ. ABD RAHMAN

semoga kekal hingga ke syurga... :) :) :)


Happy 35th anniversary.
May Allah bless both of you always.

This special anniversary wish
That comes with love to you
Brings warm and heartfelt thanks
For all the thoughtful things you do

It also comes to let you know
You both mean more each day
To everyone your lives have touched
In such a loving way.

For both of you,

This comes with all the thanks,
Thank you for being such a wonderful parents for three of us.
Thank you for bring us to this world, 
Thank you for taking care three of us,
Thank you for teaching three of us lesson in everyday life, 
Thank you for giving us education,
Thank you for unbounded support,
Thank you for each sacrifice you make for us,
Thank you for all the hardship and good deed that we can't paid,
Thank you for everything,
Thank you, Thank you, Thank you very much.
You both deserve more and more...!
We love both of you...! ^.^


Allah sahaja yang mampu membalas segala pengorbanan yang tidak terhitung, kebaikan yang terlalu banyak, kesusahan dalam membesarkan kami anak-anakmu. Semoga Allah sentiasa merahmati, memberkati serta melindungi mama dan abuyya. Tidak ada kata yang mampu ku ucapkan, tiada kata yang mampu ku lakarkan lagi. Segala susah payah yang kalian harungi demi membesarkan kami supaya menjadi orang yang berguna.... Hanya Allah sahaja yang mampu membalasnya.

Semoga kekal hingga ke syurga.... Kami sayang kalian.... Kalian terbaik...!

Mampukah aku menjadi seperti mereka dalam mendidik bakal anak-anakku kelak..?!
Semoga aku mampu... Insya-Allah.. :)

Ya Allah, berilah kesempatan untuk aku berbakti kepada mereka di masa tua mereka, jadikanlah aku anak yang menyenangkan hati kedua mereka dan janganlah jadikan aku anak yang tidak mengenang budi serta membebankan mereka. Amin.

Peeps...!

Aku akhiri entri aku kali ini dengan doa. Semoga kita sama-sama amalkan doa kepada kedua ibu bapa kita yang masih hidup mahupun yang sudah meninggal.

"Rabbanaghfir Lii Wa Li Waalidayya Wa Lil Mu'miniina Yauma Yaquumul-hisaab."

"Ya Tuhan kami, berilah keampunan kepadaku dan kedua-dua ibu bapaku dan sekalian orang-orang mukmin pada hari terjadinya hisab (hari kiamat)."
 

"O Our Lord! forgive me, and my parents, and all the Muslims on the day when the account will be established."

Muhasabah seketika:

Marilah kita kenangkan dosa kita kepada orang tua kita.
Siapa tahu hidup mereka dirundung nestapa kerana kederhakaan kita.
Barangsiapa yang matanya pernah sinis melihat orang tuanya,
Atau kata-katanya sering menggores hati mereka,
Atau yang jarang mempedulikan dan mendoakan mereka,
Percayalah bahawa anak yang derhaka siksanya didahulukan di dunia ini.
Ayah... Ibu, Ampunkanlah dosa-dosa anakmu... :')

Istighfar, istighfar, istighfarlah...!

Thanks for reading...
Take care.. (^.^)

p/s: redha ibu bapa adalah redha Allah.. :)
 
Ma'assalamah wa ilal liqa'... :)

Comments

Khalifah Kecil said…
harap-harap dapat buat keputusan yang terbaik....congrats to both of ur parents....for 35th anniversary...
Little Caliph said…
aminnn... insya-Allah. doakan ya. Between, terima kasih.. :)

Most Favor

109. Isu KFC

119. Khalidu Bil Quran

163. Panduan Temuduga DPLI-SR j-QAF Ambilan 2013

115. Pig and Its Derivatives

182. Ahmad Nusairi Wildan Syurga Abi dan Ummi :')