Friday, November 23, 2012

165. Majlis Konvokesyen ke-10 USIM

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamu'alaikum and Very Good Day Mates!

Ahlan!

How are you dear? May everything is doing well. May our good deeds increase day by day. May Allah bless us all. Alhamdulillah! Praise to the Almighty Allah for being Kindness giving us another day to see the fascinating world. May we will worship Him in every heartbeat. Subhanallah! Our beloved brothers and sisters in Gaza also celebrate their victory. But bear in mind! Never stop praying for them and for us too. Keep praying for our beloved brothers and sisters in Islam. We are family in everywhere we live in. May Islam always win in whatever conditions. Allahuakbar! Be careful with Yahudi's strategy. We don't know what they are planning for after this. Never believe in them blindly. I believe they are planning for the other hidden agenda to fight against Muslims! Be extra careful mates! Don't easily heave a sigh of relief. Lets pray to the Almighty Allah. Always He knows best! ;)

Peeps!

Wah! Such an extraordinary intro I guess! Hehehe. No offense friends! ;P Look the topic of this entry is about the Convocation Days but the introduction such not related to the title right? Hahaha. It's okay. Never mind. Now lets talk about the main objective of this entry. Convocation! Yup! Yeay! Hooray! Alhamdulillah! Thats the expression that portray to the some faces especially graduands! It's the day that they are waiting for. The day of an official graduation ceremony. The brighten faces, the sweetest smiling and the remarkable days in their life. Thats is the Convocation Ceremony.

My valued readers,

On this occasion, I deeply wishes all of you a million CONGRATULATIONS!, ALF MABRUK, TAHNIAH! on your graduation day. All the feverish and hectic worked have been paid. The hard work during the undergraduate, postgraduate or doctor of philosophy are now worth it. I believe there is no such words to say on your day today and tomorrow. From now on, welcome to the new phase in your life. WORKING PHASE! I wish all the best in the future undertaking. May the knowledge you have will be practice and benefits you and the ummah! In Syaa Allah! ;)

Mates!

The person who are really happy on this day as well are PARENTS! For sure they will proud of their sons and daughters success. At least, they feel half of their responsible are done by giving them knowledge. Nothing can make them so delightful except for their children success. They can breathe a sigh of relief for a time. To see their lovely one already have an achievement. So! Please be thankful to your parents on their never-ending supports and advices. Dengan susah payah membesarkan kita menjadi anak yang berguna kepada negara serta agama. Now, its your turn to repay them not only with money but love and care! Money is not everything okay! Be balanced. Remember Allah always give us sustenance. Jadilah anak yang mengenang budi, soleh dan solehah. ;D

Nah! Ayat pun dah bercampur-campur ni. Sorry ye. Jangan marah. >_<

Okay la sahabat sekalian alam,

Mari berbahasa Melayu pula ye! Sempena dengan konvokesyen kali ke-10 USIM ini, marilah berkunjung ke pesta konvokesyen yang bertempat di tapak pesta konvo USIM bermula 22-25 November 2012 dari jam 10.00 pagi hingga 10.00 malam. Meh saya tolong promote kan memandangkan banner-banner dan banting segala baru saja dinaikkan semalam.hehehe. Ala saya pun nak attach gambar saja memandangkan saya sendiri pun belum melawat tapak.hehehe.



Marilah beramai-ramai memeriahkan lagi majlis. hehe. Nak tau lebih lanjut boleh la layari http://konvo10.usim.edu.my/ atau click SINI ;) Peace no war!


Mates!

Di samping kita bergembira ingatlah pada saudara-saudara kita yang lain ye! Bersyukurlah dengan nikmat dan dengan kehendak Allah jua lah apa yang kita miliki hari ini. Kejayaan yang datang memanglah dengan usaha anda, namun jika Allah tidak mengizinkan anda tidak mampu berjaya sehingga hari ini. Sedarlah,kita ini hanya berusaha, natijahnya Allah yang beri. Janganlah anda berlaku sombong dengan mengatakan kejayaan anda hari ini adalah dengan usaha anda yang gigih. Tiada siapa yang menolong anda. Tidak! Jika itu yang anda fikirkan anda silap sama sekali. Sejauh mana kita berjalan, setinggi manapun usaha kita namun jika Allah tidak mengizinkan, tiadalah kejayaan hari ini. Jadi bersyukurlah pada yang Esa. Allah itu Maha Pemurah, Dia tidak akan mengecewakan hamba-hamba-Nya yang berusaha kuat dan gigih. Selepas ini, teruskanlah mengorak langkah, mengukir jalan-jalan indah. Semoga anda semua terus melakar kejayaan demi kejayaan. ;)

Sahabat,

Ingatlah, andai anda pernah jatuh tersungkur, bangunlah kembali. Jalan kejayaan itu tidak mudah. Penuh onak dan duri, penuh warna-warni, penuh tawa dan duka. Namun, tiap jalan yang kita lalui, tidak sekali pun terlepas dari pandangan Pencipta. Apa yang kita rasa, tidak ada yang tau melainkan DIA yang ESA. Maka teruslah istiqamah. Semoga kejayaan anda hari ini merupakan batu loncatan anda untuk berjaya juga di akhirat kelak. Ameen! 

Peringatan ini tiadalah ditujukan kepada sesiapa, ianya ditulis tiadalah apa melainkan untuk mengingatkan diri sendiri. Bersamalah kita ingat-mengingati. Semoga tidak ada yang tersinggung dengan coretan saya tadi ye! Smile always! :)

Wah! Serius la pula kan.hehehe. Okay, never mind. Semoga anda baik-baik sahaja. Naaa! Macam tak ada kaitan kan?! Seriously. Panjang pula post kali ni. Asalnya nak cakap pasal Majlis Konvokesyen yang berlangsung hari ini dengan esok je. Tapi macam-macam plak yang keluar kan3x. 

Last but not least, sekali lagi saya ucapkan;
Tahniah kepada graduan-graduan USIM. Semoga teruslah melakar kejayaan demi kejayaan. Berbakti kepada diri, ibu bapa, masyarakat amnya dan ummah khususnya. Tidak dilupakan berterima kasihlah kepada guru anda atas tunjuk ajar dan ilmu yang telah diberikan. Okay?! SELAMAT BERKONVO! Pada staf yang menjadi urusetia selamat bekerja! hehehe. ;D

Tahniah graduan! Tahniah USIM! Tahniah Pensyarah! Tahniah pada yang terlibat! ;)

Okaylah. Sebelum terlebih-lebih lagi panjangnya, lebih baik berhenti di sini saja kan. Semoga bermanfaat pada anda. Mohon ambillah yang baik dan tinggalkan yang tak baik tau! Saya juga mohon maaf kerana saya ini juga manusia biasa punya kelemahan dan dosa yang perlu diperbaiki. ;') Semoga anda kuat semua! Salam sayang untuk pembaca sekalian! 

Ma'assalamah wa ilal liqa'...:)

p/s: teringat konvo sendiri di UIA. 2.10.10 satu tarikh yang agak bermakna untuk diriku.hehehe.kenangan itu manis untuk diingati.kan3x. ;p

Thanks for reading. Take care (^_^)

No comments: